Marica Ottoman Storage Bed

Certified forests

CHF 745.00

CHF 745.00
  • Our carrier will contact you within 6-8 days
  • Delivered in the room of your choice: CHF 99.90
    • Terms of delivery
    • Return conditions
    • Help and contact
    • Easy and secure payment
      • Livraison classique: boîte aux lettres, domicile
      Similar items
      Product Description

      Marica Ottoman Storage Bed, beige, LA REDOUTE INTERIEURS

      Introducing Marica, an elegant, comfortable and space-saving bed. Its sleek, contemporary design will fit in with any interior. Practical and clever, with a lift-up base for storing your duvets, sheets or pillows. Designed by La Redoute Intérieurs.
      Product Details
       •  Ottoman lift-up bed with built-in headboard
       •  100% polyester fabric cover, 320g/m2
       •  Polyurethane foam padding, 40kg/m3
       •  MDF structure
       •  Base (height 10cm) in oak veneered MDF, finished with nitrocellulose varnish
       •  FSC® certified wood
       •  Lift-up bed base with struts, epoxy-finish steel support, curved poplar plywood slats
       •  160 x 200cm - King

      To move your bed, we advise you to lift the bed and do not push or pull it.

      Dimensions
      King Size (160 x 200cm)
      Overall
       •  Width: 171.5 cm
       •  Height: 101cm
       •  Length: 211cm
       •  Height of headboard: 101cm
       •  Side height: 37.5cm
       •  Weight: 94 kg

      Usable space
       •  Inner box : L160 x H30 x D200cm
       •  Headboard thickness : 7.3cm

      Delivery:
      This product requires assembly. .
      ! Please ensure all passageways and doorways are wide enough.


       •  WOOD FROM SUSTAINABLY MANAGED FORESTS. FSC®-certified wood is sourced from sustainably-managed forests that meet stringent environmental, social and economic standards.


      Origin of wood: China, Poplar plywood (Populus Spp)
      China, MDF (MDF)
      South America, Oak veneer (Quercus Alba)
      Dimensions and weight of parcel
      3 parcels
         •  L179 x H15 x D101cm, 35kg •  L208 x H21 x D38cm, 38.5kg •  L198 x H14 x D32cm, 23kg
      Colours Beige
      Sizes 160 x 200 cm

      Downloads

      Our customers also liked
      2
      Latest reviews
      2.5
      (2)
      Average rating
      100% certified,
      La Redoute is committed to showing only certified reviews

      Sort & Update

      There are no reviews yet in English, please chose another language to view the reviews
      • 04/05/2026
        aAcolhedora

        Gostámos da cama, ficou com um ar muito acolhedor, apenas um reparo a fazer: as instruções de montagem são pouco intuitivas, de difícil seguimento. Após vários "acertos", ficou impecável!

        I recommend this product
        Automated translation
        An error has occurred, please try again later
        Value of Product
        5
        Product Quality
        4
        Comfort
        4
      • 24/03/2026
        A fuir

        Je déconseille fortement ce lit. Nous l’avons reçu dans un état inacceptable : taché, avec de nombreux défauts, et une qualité clairement médiocre. Dès le montage, la peinture s’écaille au moindre vissage, le cadre est déjà abîmé de partout et le tissu présente également des défauts visibles.

        C’est vraiment dommage, car le lit est très joli visuellement mais la qualité n’est absolument pas au rendez-vous.

        Le pire reste le service client, totalement absent. On nous demande simplement de patienter encore et encore, sans solution concrète. Résultat : nous nous retrouvons avec un lit à moitié monté, des pièces défectueuses, et une chambre inutilisable car tout bloque l’accès.

        Pour un produit à ce prix, c’est inadmissible.

        Je ne recommande absolument pas ce lit.

        Automated translation
        An error has occurred, please try again later
        Value of Product
        1
        Response from La Redoute , 25/08/2026

        Bonjour

        Nous vous remercions pour votre commentaire et sommes sincèrement désolés que ce produit n’ait pas répondu à vos attentes.

        Suite à votre avis, nous avons réalisé un contrôle de nos produits en stock. Nous avons monté un lit et nous n'avons pas constaté de difficultés et la quincaillerie est complète. Également, les pièces contrôlées ne présentaient pas de défauts, elles sont propres et bien finies.

        Nous pensons alors que votre cas reste exceptionnel et nous excusons sincèrement pour la gêne occasionnée.

        Merci de copier/coller les liens ci-dessous sur votre navigateur afin d’avoir accès aux photos des produits contrôlés.

        https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9806_9806349-rp6c3c4qnl.jpeg

        https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9806_9806352-db53jhhrta.jpeg

        https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9806_9806355-8vfqfo36yx.jpeg

        https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9806_9806358-09rr7k959s.jpeg

        https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9806_9806361-3pukv3nlcb.jpeg

        N'hésitez pas à contacter notre service client pour organiser demander le remplacement des pièces abimées.

        À bientôt chez La Redoute!

      See more reviews