Skip gallery








Liamca Sideboard in Walnut, Walnut Veneer and Leather
CHF 2900.00
Customer Review
Review Summary
Elegant, well-finished design, with appreciated finishes and a decent perceived quality. The interior layout offers practical storage, and the drawers and doors open easily. However, several reviews note fragile quality, drawers or sliding doors that work poorly, and finishes that wear quickly, especially on the corners and leather covering.
Generated by AI, based on the most recent product reviews across all languages.
Similar items
Compose your set
Liamca Sideboard in Walnut, Walnut Veneer and Leather, walnut, AM.PM
Product Details
• Walnut-veneered MDF case
• Base, legs and doors in solid walnut
• Long sideboard: L200 cm
• 2 sliding slatted doors opening onto 3 removable, height-adjustable shelves and 4 push/pull drawers in walnut-veneered MDF with genuine leather front (grain-corrected cowhide, chrome-tanned and pigmented finish)
• Metal handles in champagne matte finish
• Cable passes
• Finishing of 45° corners
Dimensions
• Width 200cm
• Height 70 cm
• Depth 46cm
Usable dimensions
• Side compartments: W39 x D35 x H17 cm
• Middle compartments: W45 x D35 x H17 cm
• 1st drawer: W44 x D33 x H5.5 cm
• Other drawers: W44 x D33 x H10.5 cm
Delivery:
Assembly required. .
! .
Origin of wood: UNITED STATES, Walnut (Juglans Nigra)
Malaysia/Vietnam, Fiberboard
UNITED STATES, Walnut veneer (Juglans nigra)
1 parcel
- • L206 x H52 x D76cm, 89.5kg
Sizes one size
Downloads
La Redoute is committed to showing only certified reviews
-
28/08/2026Mauvaise qualité
J’ai acheté ce meuble il y a plusieurs mois. A la réception j’ai déjà constaté que les finitions étaient médiocres (des traces de colle sur les tiroirs en cuir, qui ne partent pas et laissent un voile blanchâtre disgracieux). Sur le moment je ne me suis pas plainte. Il y a peu j’ai eu le malheur de passer un coup d’éponge humide sur le meuble, sans autre produit. Et la surprise, le vernis s’en est tout simplement allé. J’en déduis que ce meuble soit disant en noyer massif est peint avec de la peinture à l’eau. Évidemment le SAV ne peut rien pour moi, fidèle cliente qui dépense des milliers d’euros chaque année chez La Redoute.
Charlotte Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product1Response from La Redoute , 01/09/2026Bonjour,
Nous vous remercions pour votre commentaire et sommes sincèrement désolés que ce produit n’ait pas répondu à vos attentes.
Suite à votre avis, nous avons procédé à un contrôle qualité de nos produits en stock. Nous avons réalisé un test de gouttes d'eau sur la surface de nos buffets Liamca. L'eau est restée 24h en surface.
Après essuyage avec un chiffon doux, l'eau n'a laissé aucune trace sur la surface.
Nous supposons alors que l'éponge utilisée pour votre produit avait une partie abrasive qui a pu endommager le vernis appliqué en surface protégeant la teinte.
Merci de copier/coller les liens ci-dessous sur votre navigateur afin d’avoir accès aux photos des produits contrôlés.
https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9820_9820863-uah44lf8ff.jpeg
https://assetslaredoute.keepeek.com/pm_9023_9820_9820866-sv0j4w6p3c.jpeg
Sincères salutations.
Laurent, Assurance Qualité -
17/08/2025Produit trop fragile
Le meuble est joli mais très fragile. Le fait que le produit arrive endommagé une fois et avec un défaut la 2ieme est un problème produit qui ne doit pas se produire sur un meuble de près de €2000.
Eric Saint Jacques , Neuilly sur Seine Verified buyerLength of Ownership 3 monthsAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product1Product Design4Convenience1Response from La Redoute , 04/08/2025Bonjour, merci de nous avoir partagé votre avis sur votre buffet.
Nous sommes navrés pour l'incident survenu et vous suggérons de réaliser une demande de SAV en ligne depuis votre espace client.
Nous espérons vous revoir chez La Redoute !
Caroline, Service Client -
01/01/2025Splendido
Un bellissimo prodotto dal bellissimo design
I recommend this productMyNina , Como Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product5Product Design5Convenience5 -
28/11/2024Love it!
Sehr Gute Qualität
I recommend this productRQee , Switzerland Verified buyerLength of Ownership 1 weekAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product3Product Design5Convenience5 -
13/11/2024Très beau meuble
Magnifique meuble, belle qualité, je suis ravie de mon achat
I recommend this productGwenaelleD Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product4 -
19/02/2024Magnifique buffet
Buffet magnifique, très bien fini. Il est très élégant et fonctionnel. Emballage soigné. Je suis ravie
I recommend this productCharlotte, La Redoute staff Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product4 -
29/11/2022Mooi
Ben tevreden
I recommend this productAnnita Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product4Product Design3Convenience3 -
06/08/2022Belle enfilade
Belle enfilade, des touches d’originalités. Meuble de grande taille (2m). A voir à l’usage si les portes rideaux vieillissent bien. La garniture cuir des tiroirs est superflue, pas certain qu’il ne faille la recoller dans quelques temps. Mais ce meuble est beau. Produit un peu cher tout de même.
PhilCha , Nice Verified buyerLength of Ownership 1 monthAutomated translationAn error has occurred, please try again laterValue of Product3Product Design4Convenience4
- I subscribe, 30 days offered then CHF 24.90/year
Unsubscribe at any time.

Share your style
share your style by tagging @laredoute_uk in your caption